УВАГА!

пʼятниця, 3 жовтня 2014 р.

«ВОЛЯ НАРОДУ» ДРУКУЄ ПОЛІТИЧНУ «ДЖИНСУ»

Скріншот
Те, що районний часопис «Воля народу» позиціонує себе як видання, що бере активну участь у різних журналістських конкурсах і здобуває призові місця, можна сміливо підтвердити ще однією участю – у конкурсі «Лови джинсу!» від Інституту масової інформації. Газета публікує приховану рекламу, що українським законодавством забороняється!

Нещодавно, Інститут масової інформації оголосив конкурс «Лови джинсу!» на виявлення прихованої політичної реклами – джинси – у місцевих друкованих та інтернет-виданнях, який триватиме до парламентських виборів-2014. Сама мета конкурсу – популяризація ідеї критичної оцінки публікацій в ЗМІ про кандидатів напередодні виборів, та підвищення медіа-грамотності населення.
Районний часопис «Воля народу» може долучитись до конкурсу, як видання в якому маскується джинса, для того, щоб читачі думали, що це справжні журналістські матеріали. «Джинсою» (джинса - наголос на останній склад) називають проплачений матеріал або зумисно приховану рекламу. 
Як пояснює експерт Інституту масової інформації Андрій Сайчук, насамперед, джинса потрібна замовникам, адже прихована замовна публікація дозволяє сподіватися на ефект, який неможливо досягти чесною рекламою. А також власникам ЗМІ, медійним менеджерам і нечесним на руку журналістам. ЗМІ в такий спосіб можуть уникати податків, бо оплата прихованої реклами відбувається як правило «кешем», тобто готівкою. У бухгалтерії, ясна річ, ці гроші ніяк не фігурують. Та й самі кандидати в депутати не шкодують грошей на власну рекламу та медійний піар. І вперто не маркують піар-статті грифом «на правах реклами».
Згідно Закону України «Про рекламу» поширення прихованої реклами забороняється. В Законі це питання регулюється наступним чином:
 «Стаття 9. Ідентифікація  реклами
1. Реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації,  незалежно від форм чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу.

2. Реклама у теле- і радіопередачах,   програмах повинна бути чітко відокремлена від інших програм,   передач   на   їх   початку   і наприкінці   за   допомогою   аудіо-відео,   комбінованих засобів, титрів, рекламного логотипу або коментарів ведучих з використанням слова “реклама”.
3. Інформаційний,  авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та  який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений підрубрикою “Реклама” чи “На правах реклами”…»
Як бачимо, у номері  №41 від 2.10.2014 р. районний часопис «Воля народу» опублікував приховану рекламу про командира добровольчого батальйону «Дніпро-1» Юрія Березу, який балотується до парламенту за списком «Народного фронту».
До речі, скріншот газети «Воля народу» з політичною «джинсою» особисто відправлю на конкурс «Лови джинсу!». Буду сподіватись, що політична «джинса» у районному часописі принесе мені призове місце.
Роман МАТВІЮК

Немає коментарів:

Дописати коментар