УВАГА!

пʼятницю, 29 червня 2012 р.

Війну за батальні полотна Альтомонте виграно


28 червня, у День Конституції на Львівщині святкували перемогу – вдалося відстояти для музею батальні полотна пензля італійця Мартина Альтомонте. Картини розміщено в Олеському та Золочівському замках. 
У чому перемога? Та в тому, що думка спеціалістів – музейчиків, істориків, громадських і культурних діячів, - відіграла важливу роль і влада змушена була з нею рахуватися. На цьому наголосив голова Львівської обласної державної адміністрації Михайло Костюк. Також у відповідь на запитання журналістів, чи можна бути певним, що картини більше не будуть рухати з ініціативи Мінкультури, Костюк зазначив, що  гарантія цьому – львівська інтелігенція, котра продемонструвала свою готовність реагувати на будь-які спонтанні чи недостатньо аргументовані рішення щодо культурної спадщини. 
Як розповіла доцент кафедри реставрації ЛНАМ Лариса Возницька (Разінкова), полотна на підрамники натягували впродовж тижня, а ще до того два тижні думали, як це зробити – з огляду на переконливі розміри та інженерні складнощі. Але зараз усі щасливі, бо експонування полотен у замках – це одна з мрій Бориса Возницького, яка стала реальністю вже, на жаль, після його смерті.
Хоча - гості зазначали, що є недопрацювання. Вочевидь, поспішали вивісити картини і таким чином унеможливити їх експонування деінде. Тому, напевно, до відкриття у Золочівському замку недостатньо було освітлення для того, щоб повноцінно оглянути картини. В Олеську також незавершене освітлення після того, як підняли стелю в одній із кімнат, аби повністю вмістити «Битву під Віднем». 
До речі, підняти стелю вдалося за рахунок горища, пояснив у коментарі кореспондентці IA ZIK львівський захисник архітектурної спадщини Андрій Салюк. Лариса Возницька зазначила, що монтування і розміщення картин у замках було прецедентним – такого до цього в Україні ніхто не робив. Тож виконане завдання заслуговує на окреме висвітлення у наукових виданнях.
На представленні картин були і реставратори, що брали участь у їх відновленні у Польщі та розміщенні у наших замках. Наприклад, реставратор Львівської галереї мистецтв Юстина Могитич повідомила, що у Польщі «Битва під Парканами» експонувалася у варшавському оперному театрі, там і реставрувалася, бо було достатньо місця. Вже в Україні надважким завданням виявилося повісити картини. Так, готували  спеціальні риштування, піднімали валик зі згорнутою картиною під стелю і звідти спускали та одразу натягували на підрамник. Про це розповіла ще одна реставраторка галереї Роксолана Мокрій.

Немає коментарів:

Дописати коментар